Monday, January 10, 2005
taip2 today...


Assalamu'alaikum warahmatullah ...


kat sekolah,dah pun start belaja...uuu,banyak gak perkara baru yang baru je lekat kat dalam kepala nie..almaklumlah,subjek dalam SMA dah tak sama ngan SMR,semakin bertambah,payah2 belaka lak tue..wutever,kenalah bersedia nak hadapi semua tu.so pandai2kanla sesuaikan diri nie,kalau tak nak sakit jiwa dek tekanan belajar..huhu...

TEMUDUGA ?

huhuhu.........
isk isk,malas je kepala nie nak pikir pasal interview semalam.Entah la,bila dikenang2 balik,memang tau yang diri nie masih belum cukup bekalan nak masuk sana.Persediaan yang tidak rapi dan berkesan di samping penyakit menggelabah secara tiba2 kat dalam diri nie...huhu....tapi,tak bolehlah nak ceritakan sikit pasal inerview ni berjalan,takut2 mungkin nanti akan ada teguran2 luar coz prosedur temuduga ni biasanya dirahsiakan, bagitau sikit2 tu takpelah kut...

temuduga ni merangkumi bacaan Al-Quran,hafalan ayat Al-Quran(dalam tempoh 20 minit) ,bacaan teks bahasa Arab ,dan pertanyaan atau soalan berkaitan tajwid,nahu Arab,dan juga berkaitan pengetahuan am serta isu semasa..di samping nak lihat macam mana hafalan kitorang, diorang juga mungkin nak tengok cara penyampaian kitorang macam mana pabila ditanya solan2 sebegitu..soalan tsunami pun ada..kalau nak ceramah pun takde hal punya bila jawab soalan tue...lepas tu,habis lah sesi temuduga yang mendebarkan tue....yag mendebarkan bukan apa,kena masuk bilik interview yang luas tu seorang demi seorang..mahu tak naya berdepan ngan 2 temuduga yang serius gila tapi baik...hiihii...

lepas keluar tu,sembang jap dengan sahabat2 dari SMAZA Ladang..ehem ehem,diorang semua tu macam dah confident benar bila ana cerita kat diorang macam mana sesi tu,cam ada ape2 je.. (ingat aku tak tau ke korang ada  ........ehem2!) ahaha..!
pepun, diorang tu memang dah berkelayakan masuk sana...nak2 Fakhrurazi mungkin steady je kut bila ber'ceramah' nanti..maklumlaa..-syed Qutb-..ahaha...! yang sorang lagi sahabat tue.(lupa nak tanya nama..huhu) keluar dari bilik dengan senyum melebar...ehehe,sahabat ana yang sorang ni pulak,Amirruddin berdebar jugak nampak tapi berkat belajar hafaz kat masjid putih, no hal la bagi dia,bukan gitu ke,Mir..? ..eheh,kalau dibacanya tulisan ana ni,mau tak naya...kui kui kui... 

sekarang just tawakkal 'ala Allah taala...berserah je lah walau apapun keputusan interview tu.. usaha menghafaz ni mestilah tetap diteruskan,takleh ditinggalkan walau tak dapat reply lepas nie...insyaAllah,akan dapat istiqomah...
buat rakan2 seangkatan SHAMS yang turut serta,ana doakan korang semua berjaya la ye...jadik wakil SHAMS gi ke sana..semoga cita2 kita kan menjadi realiti..insyaAllah..
[diriku frust menonggeng..sabo je la..]
WASSALAM.

Posted at 03:37 pm by sahabat_amin

sarah
March 22, 2008   04:31 PM PDT
 
it;s a good page
 

Leave a Comment:

Name


Homepage (optional)


Comments




Mohd Hazimin Harun





Arkib Blog



Laman Blog Baharu



-- Anda Pengunjung Ke --






rss feed